Nauczyciele ze szkół będących w naszej sieci mieli okazję obejrzeć lekcję poprowadzoną przez p. Iwonę Sobolewską: nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 2 w Milanówku. Prezentujemy scenariusz tej lekcji:
Przedmiot: edukacja przyrodnicza
Autor: Iwona Sobolewska
Temat: Cykl rozwoju żaby
Czas trwania: 45 min
Cele ogólne:
- przejawia zainteresowanie przyrodą;
- rozumie cel ochrony płazów na przykładzie żaby;
- potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim;
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- opisuje wygląd , zachowanie oraz sposób odżywiania się
żaby;
- zna fazy rozwojowe żaby .
Metody pracy:
- podające – rozmowa kierowana
- oglądowe – pokaz ( tablice, albumy)
- poszukujące – samodzielna praca uczniów – TIK
Formy pracy:
- praca indywidualna;
- pogadanka;
- obserwacja;
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie
do tematu zajęć
Nauczyciel przedstawia bohaterkę
zajęć – żabę.
Czyta wspólnie z uczniami (
podział na role) wiersz p.t.” Żaba” W. Woroszyłskiego.
Prezentuje ilustracje
przedstawiające żaby . Uczniowie opisują wygląd płaza.
- Rozmowa
kierowana: Uczniowie przy pomocy nauczyciela poszukują odpowiedzi na
pytania:
Co wiemy o żabie?
Gdzie śpi?
Co je?
W jaki sposób broni się przed
wrogiem?
Dlaczego jest płazem chronionym?
- Wspólne
tworzenie filmu o rozwoju żaby: TIK
- Redagowanie
zdań stanowiących podpisy ilustracji przedstawiających cykl rozwoju żaby.
TIK
- Zabawa:
Odgrywanie ( na dywanie) scenek przedstawiających rozwój żaby.
- Graficzne
przedstawienie w zeszytach poszczególnych etapów rozwoju i ich podpisanie . Praca samodzielna
- Podsumowanie
lekcji. Prezentacja wszystkich zdobytych na zajęciach informacji o żabie.
- Prezentacja
albumów wykorzystanych na zajęciach i zaproszenie uczniów do korzystania z
zasobów biblioteki i czytelni szkolnej.
- Prezentacja
albumów wykorzystanych na zajęciach i zaproszenie uczniów do korzystania
z zasobów biblioteki i czytelni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz