piątek, 15 marca 2019

Wyjątkowa lekcja hiszpańskiego

13 marca 2019r. w klasie VII B SP5 w Grodzisku Mazowieckim odbyła się wyjątkowa lekcja hiszpańskiego :) Autorką scenariusza jest pani Iwona Wójcik - Mikulska



Temat lekcji: Cantamos en español. Śpiewamy po hiszpańsku. TIK

Czas trwania lekcji: 45 min.

Cele główne:
Poznawcze: uczeń poznaje nowe słownictwo oraz podstawowe zasady wymowy hiszpańskiej;
Wychowawcze: uczeń nabiera umiejętności samodzielnej pracy na lekcji, wzmacnia poczucie wartości i wiary we własne możliwości, uczy się pracy w grupie, rozwija kompetencje kluczowe;
Psychomotoryczne: uczeń uczy się samokontroli oraz tolerowania odmiennych zdań i poglądów;

Pytanie wprowadzające: O czym jest piosenka?  

Pomoce dydaktyczne:  komputer z dostępem do internetu, program internetowy liricstreining – wersja darmowa dla nauczyciela, tablica multimedialna, fiszki z ćwiczonymi słówkami, ilustracje do słownictwa oraz kartki z tekstem piosenki, słownik hiszpańsko-polski lub dostęp do aplikacji mobilnej PONS;

Formy pracy: jednostkowa, grupowa;

Metody pracy: burza mózgów, kula śnieżna;

Plan lekcji:
1.                Nauczyciel wita się z uczniami i sprawdza listę obecności. Przedstawia temat, cel lekcji oraz pytanie wprowadzające.
2.                Uczniowie słuchają piosenki, odpowiadają na pytanie wprowadzające i określają w ten sposób główną myśl wypowiedzi – burza mózgów.
3.                Nauczyciel wprowadza nowe słownictwo przy pomocy ilustracji i fiszek.
4.                Uczniowie w parach tłumaczą ze słownikami – TIK - proponowane przez nauczyciela słownictwo i dopasowują fiszki do ilustracji, następnie odwracają się i porównują swoje wyniki z kolegami – kula śnieżna.
5.                Jeden z uczniów przy tablicy multimedialnej uzupełnia luki w piosence, z wykorzystaniem programu internetowego liricstreining – TIK.
6.                Nauczyciel omawia najważniejsze zasady wymowy hiszpańskiej, zwraca uwagę na podobieństwa i różnice z j. polskim.
7.                Wszyscy uczniowie powtarzają za nauczycielem pojedyncze słowa piosenki, zakreślają na kolorowo poznane słowa na kartkach z piosenką, ćwiczą wymowę, nauczyciel mówi liczbę liter wybranego słowa, uczniowie zgadują o jakie słowo chodzi.
8.                Na koniec słuchają i śledzą tekst piosenki w oryginalnej wersji językowej.

Ewaluacja – badanie atmosfery panującej na lekcji, termometr.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz