Temat lekcji: Cantamos en español. Śpiewamy po hiszpańsku. TIK
Czas trwania
lekcji: 45 min.
Cele główne:
Poznawcze: uczeń poznaje nowe słownictwo oraz podstawowe
zasady wymowy hiszpańskiej;
Wychowawcze: uczeń nabiera
umiejętności samodzielnej pracy na lekcji, wzmacnia poczucie wartości i wiary
we własne możliwości, uczy się pracy w grupie, rozwija kompetencje kluczowe;
Psychomotoryczne: uczeń uczy się samokontroli
oraz tolerowania odmiennych zdań i poglądów;
Pytanie
wprowadzające: O czym jest
piosenka?
Pomoce
dydaktyczne: komputer z dostępem do internetu, program internetowy
liricstreining – wersja darmowa dla nauczyciela, tablica multimedialna, fiszki
z ćwiczonymi słówkami, ilustracje do słownictwa oraz kartki z tekstem
piosenki, słownik hiszpańsko-polski lub dostęp do aplikacji mobilnej PONS;
Formy pracy: jednostkowa, grupowa;
Metody
pracy: burza mózgów, kula
śnieżna;
Plan lekcji:
1.
Nauczyciel
wita się z uczniami i sprawdza listę obecności.
Przedstawia temat, cel lekcji oraz pytanie wprowadzające.
2.
Uczniowie
słuchają piosenki, odpowiadają na pytanie wprowadzające i określają w ten
sposób główną myśl wypowiedzi – burza mózgów.
3.
Nauczyciel
wprowadza nowe słownictwo przy pomocy ilustracji i fiszek.
4.
Uczniowie
w parach tłumaczą ze słownikami – TIK - proponowane przez nauczyciela
słownictwo i dopasowują fiszki do ilustracji, następnie odwracają się
i porównują swoje wyniki z kolegami – kula śnieżna.
5.
Jeden
z uczniów przy tablicy multimedialnej uzupełnia luki w piosence,
z wykorzystaniem programu internetowego liricstreining – TIK.
6.
Nauczyciel
omawia najważniejsze zasady wymowy hiszpańskiej, zwraca uwagę na podobieństwa i
różnice z j. polskim.
7.
Wszyscy
uczniowie powtarzają za nauczycielem pojedyncze słowa piosenki, zakreślają na
kolorowo poznane słowa na kartkach z piosenką, ćwiczą wymowę, nauczyciel mówi
liczbę liter wybranego słowa, uczniowie zgadują o jakie słowo chodzi.
8.
Na
koniec słuchają i śledzą tekst piosenki w oryginalnej wersji językowej.
Ewaluacja – badanie atmosfery panującej na lekcji,
termometr.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz