![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0ONkdZOknkvzlw2Q7eEbbN3qXVZFZI58-SfBJATnaFIBKf0BIZ7HIWDLHd8O0OGnmyVgGmXF8i0xMgifRBC1iCwH3XmOn930UmusaonNwtw_c85Th9W6c7RGNGEiJ16SjPUJdBvKoCegy/s320/23004395_143923089564225_721793730719028165_o.jpg)
Grupa: uczniowie
klas 0- II SP
Czas realizacji
zajęć: około 120 minut
Cele zajęć:
- rozwijanie u uczniów wiedzy o Europie, państwach,
stolicach, kulturze, krajobrazie, zwierzętach, klimacie;
- poznanie ciekawostek dotyczących niektórych państw;
- wdrażanie do wzajemnej współpracy oraz przezwyciężania
nieśmiałości podczas występów na forum (uczniowie opracowujący kontynent
Europa)
- Poznanie co to jest Unia Europejska i czym się zajmuje;
- wykonanie zadań dot. Europy w kartach pracy i na tablicy multimedialnej,
rozwijanie umiejętności polonistycznych, matematycznych, przyrodniczych i
społecznych.
Wskazówka:
Na około 2 tygodnie przed planowanymi zajęciami, prowadzący
wyłania kilkuosobową grupę chętnych uczniów, których zadaniem jest zdobycie jak
największej wiedzy na temat kontynentu europejskiego, zgromadzenie wszelkiego
rodzaju pamiątek i atrybutów z krajów europejskich, przygotowanie zadań dla kolegów
i koleżanek dot. Europy, makiet, zdjęć itp.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.Krótkie powitanie i
przedstawienie uczniom tematu zajęć, krótka pogadanka przy mapie świata.
Wskazanie Europy na mapie świata.
2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Poznaj Unię Europejską
cz.1” oraz „Poznaj Unię Europejską cz.2” na stronie https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4
na tablicy multimedialnej.
3. Przedstawienie i
omówienie przez nauczyciela prezentacji multimedialnej o Europie ( w załączniku) Wykonanie przez
uczniów zadań z prezentacji na tablicy multimedialnej.
4.Wystąpienie dzieci przygotowujących kontynent „Europa”
5.Wykonanie zadań w
kartach pracy ( w załączniku)
6.Łamigłówka online
„Czy potrafisz rozpoznać kontury państw?” Wykonanie zadania przy tablicy
multimedialnej. Chętni uczniowie kolejno dopasowują kontury państw europejskich
do ich nazw.
https://www.superkid.pl/quiz-dla-dzieci-kontury-krajow
7.Wykreślana online „ Zwierzęta Europy – wersja łatwiejsza”.
Wykonanie zadania przy tablicy multimedialnej. Uczniowie odnajdują w zbiorze
liter podane nazwy zwierząt.
https://www.superkid.pl/wykreslanka-zwierzeta-europy-1
8. Praca plastyczna: „Państwa Europy”. Uczniowie kolorują
różne kolorowanki państw europejskich kredkami pastelowymi lub ołówkowymi. Na
zakończenie organizujemy wystawkę prac. Opis do kolorowanek i kolorowanki :w
załączniku
Ewaluacja zajęć:
Pogadanka: „ Czego dowiedzieliście się
na dzisiejszych zajęciach?”. Omówienie z uczniami zajęć i ich atrakcyjności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz