piątek, 31 maja 2019

W podróż przez siedem kontynentów

W SP5 w Grodzisku Mazowieckim uczniowie pani Oli Zagańczyk realizowali projekt o kontynentach. Poniżej scenariusz, zdjęcia i ciekawe karty pracy do wykorzystania :)

Grupa: uczniowie klas 0- II SP
Czas realizacji zajęć: około 120 minut

Cele zajęć:
- rozwijanie u uczniów wiedzy o Europie, państwach, stolicach, kulturze, krajobrazie, zwierzętach, klimacie;
- poznanie ciekawostek dotyczących niektórych państw;
- wdrażanie do wzajemnej współpracy oraz przezwyciężania nieśmiałości podczas występów na forum (uczniowie opracowujący kontynent Europa)
- Poznanie co to jest Unia Europejska i czym się zajmuje;
- wykonanie zadań dot. Europy w kartach pracy i na tablicy multimedialnej, rozwijanie umiejętności polonistycznych, matematycznych, przyrodniczych i społecznych.
Wskazówka:
Na około 2 tygodnie przed planowanymi zajęciami, prowadzący wyłania kilkuosobową grupę chętnych uczniów, których zadaniem jest zdobycie jak największej wiedzy na temat kontynentu europejskiego, zgromadzenie wszelkiego rodzaju pamiątek i atrybutów z krajów europejskich, przygotowanie zadań dla kolegów i koleżanek dot. Europy, makiet, zdjęć itp.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
 1.Krótkie powitanie i przedstawienie uczniom tematu zajęć, krótka pogadanka przy mapie świata. Wskazanie Europy na mapie świata.
2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Poznaj Unię Europejską cz.1” oraz „Poznaj Unię Europejską cz.2” na stronie https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4 na tablicy multimedialnej.
 3. Przedstawienie i omówienie przez nauczyciela prezentacji multimedialnej  o Europie ( w załączniku) Wykonanie przez uczniów zadań z prezentacji na tablicy multimedialnej.

4.Wystąpienie dzieci przygotowujących kontynent „Europa”
 5.Wykonanie zadań w kartach pracy ( w załączniku) 
6.Łamigłówka online  „Czy potrafisz rozpoznać kontury państw?” Wykonanie zadania przy tablicy multimedialnej. Chętni uczniowie kolejno dopasowują kontury państw europejskich do ich nazw.
 https://www.superkid.pl/quiz-dla-dzieci-kontury-krajow
7.Wykreślana online „ Zwierzęta Europy – wersja łatwiejsza”. Wykonanie zadania przy tablicy multimedialnej. Uczniowie odnajdują w zbiorze liter podane nazwy zwierząt. 
https://www.superkid.pl/wykreslanka-zwierzeta-europy-1
8. Praca plastyczna: „Państwa Europy”. Uczniowie kolorują różne kolorowanki państw europejskich kredkami pastelowymi lub ołówkowymi. Na zakończenie organizujemy wystawkę prac. Opis do kolorowanek i kolorowanki :w załączniku
Ewaluacja zajęć:
Pogadanka: „ Czego dowiedzieliście się na dzisiejszych zajęciach?”. Omówienie z uczniami zajęć i ich atrakcyjności.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz