Scenariusz lekcji
języka angielskiego
w kl. 1
Przedmiot: język angielski
Klasa: 1 j
Prowadzący: Katarzyna Wójcik
Poziom: Pre-A1
Cele lekcji:
- utrwalenie i poszerzenie słownictwa związanego z jedzeniem,
- kształcenie sprawności czytania i mówienia w języku angielskim.
Materiały i środki dydaktyczne:
Komputer z dostępem do Internetu
Tablica multimedialna
Podręcznik i ćwiczenia Superminds 1– wersja multimedialna.
Płyta CD-ROM Superminds 1
Przebieg zajęć:
1. Powitanie, sprawdzenie i omówienie pracy domowej - rozwiązania pytań z quizu na str. 45 w podręczniku(5 min).Nauczyciel prezentuje na tablicy multimedialnej stronę z quizem i zaznaczonymi jaskrawym kolorem prawidłowymi odpowiedziami. Uczniowie samodzielnie sprawdzają swoje odpowiedzi. W razie wątpliwości nauczyciel objaśnia odpowiedzi.
2. Rozgrzewka językowa: flashcards (5 min.)
Nauczyciel udostępnia na ekranie fiszki obrazkowe z podręcznika multimedialnego. Uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i pojedynczo nazywają po angielsku produkty żywnościowe widoczne kolejno na fiszkach, następnie klikają na obrazek, aby odwrócić fiszkę i zaprezentować pisownię oraz usłyszeć wymowę wyrazu. To samo ćwiczenie uczniowie wykonują na odwrót - najpierw próbują przeczytać nazwę , a później nauczyciel odsłania obrazek.
3.Wprowadzenie i przećwiczenie nowego materiału (20 min)
Zad. 1/46 Nauczyciel prezentuje na tablicy multimedialnej stronę 46 z podręcznika (książki na ławkach zamknięte, aby nie rozpraszać uwagi dzieci).Następnie n-l prezentuje nagranie dostępne na stronie. Uczniowie po skończonym nagraniu, słuchają jeszcze raz nazw jedzenia i wspólnie na głos powtarzają za nagraniem.
Zad.2/46 Nauczyciel prezentuje na tablicy kolejne nagranie – rymowanka na stronie 46. Uczniowie słuchają i śledzą tekst rymowanki na tablicy. Następnie nauczyciel jeszcze raz odtwarza nagranie zatrzymując po jednej frazie i prosi konkretnych uczniów o powtórzenie usłyszanej frazy.
Następnie uczniowie wspólnie czytają rymowankę na głos razem z nagraniem. Na koniec chętni uczniowie mówią/czytają rymowankę samodzielnie z samym podkładem rytmicznym.
4. Utrwalenie słownictwa.(10 min) Nauczyciel uruchamia płytę CD-Rom – prezentuje ćwiczenie pt. Catching clouds. Na tablicy krążą chmurki z nazwami jedzenia, uczeń musi klikając złapać chmurkę ,której nazwę słyszy. Uczniowie kolejno (ławkami) podchodzą do tablicy , aby złapać chmurkę.
5. Objaśnienie pracy domowej (5 min.)- nauczyciel udostępnia stronę 46 w ćwiczeniach (wersja online), następnie prosi jednego z uczniów o przeczytanie polecenia do ćw. 1 i 2 po angielsku i sprawdza stopień zrozumienia polecenia w języku polskim. Następnie przypomina o zaznaczeniu ćwiczenia i spakowaniu ćwiczeń do domu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz