środa, 30 października 2019

Temat: „Moje podwórko, nasze zabawy”. Opowiadamy o tym, jak Marcin z przyjaciółmi zakładał bazę. Scenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK.

Scenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK



Temat: „Moje podwórko, nasze zabawy”. Opowiadamy o tym, jak Marcin z przyjaciółmi zakładał bazę.



Przedmiot: język polski

Klasa IV

Czas trwania zajęć: 45 minut

Prowadząca: Paulina Mazur


Cele ogólne:

- budzenie zainteresowania literaturą, czytania ze zrozumieniem,

- uświadamianie, jak ważna jest umiejętność pisania różnych form wypowiedzi.

Cele szczegółowe:

- uczeń wie, co to jest opowiadanie twórcze i jak czytać ze zrozumieniem,

- uczeń opowiada o wydarzeniach fabuły, ustala kolejność zdarzeń, rozumie ich wzajemną zależność, tworzy opowiadanie twórcze,

- uczeń odpowiada, pyta, czyta głośno.

Metody pracy: praca z książką, z tablicą multimedialną, metoda pytań i odpowiedzi.

Formy pracy: praca indywidualna oraz praca w grupie.



Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczniów.

  2. Sprawdzenie listy obecności.

  3. Zapisanie tematu lekcji: „Moje podwórko, nasze zabawy”. Opowiadamy o tym, jak Marcin z przyjaciółmi zakładał bazę.

  4. Poproszenie uczniów o tworzenie podręczników „Między nami” (wydawnictwo GWO) na s. 241.

  5. Wytypowanie uczniów do głośnego czytania opowiadania „Baza” Marii Kowalewskiej.

  6. Zapoznanie z fragmentem opowiadania.

  7. Rozmowa na temat sposobu pozyskania przez chłopców miejsca na kryjówkę.

  8. Opowiadanie na pytania zawarte w podręczniku (wydawnictwo GWO, seria „Między nami”, s. 243, ćwiczenie 1.)

  9. Pokazanie na tablicy multimedialnej schematu opowiadania. Na tablicy nauczyciel wyświetla poszczególne elementy i tłumaczy, jak napisać opowiadanie twórcze.

  10. Uczniowie zaczynają pisać opowiadanie twórcze w grupach na lekcji, kończą samodzielnie w domu.

  11. Zadanie pracy domowej i pożegnanie z uczniami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz