piątek, 8 maja 2020

Temat lekcji on-line: Biblioteka – okno na świat.

Scenariusz lekcji nr. 2

Przedmiot: Nauczanie wczesnoszkolne

Temat lekcji on-line: Biblioteka – okno na świat.

(Lekcja wykonana w programie komputerowym Gennially, czyli zajęcia w całości przeprowadzone z wykorzystaniem TIK)

Cel ogólny:

  1. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w przeprowadzeniu lekcji.

  2. Zachęcanie do korzystnia z bibliotek i rozwijania umiejętności czytelniczych uczniów.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, rówieśników na lekcji on-line,

  • wykonuje zadania według usłyszanej lub przeczytanej instrukcji,

  • czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos tekst,

  • omawia treść przeczytanego tekstu,

  • wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją,

  • posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania. 



Metody i formy pracy:

Podająca- z wykorzystaniem TIK, praca  z tekstem,

Aktywizująca – dyskusja,

Forma - indywidualna i zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

Komputer, tablica, multimedialny program komputerowy,

Przebieg zajęć:

https://view.genial.ly/5ebaf3257719510d86618ce7/presentation-biblioteka-3i

  1. Wprowadzenie do tematu lekcji on-line poprzez rozmowy na temat potrzeb tworzenia bibliotek. Wyjaśnienie celu ich istnienia i znaczenia dla ludzi.

  2. Oglądanie slajdów najpiękniejszych bibliotek dla dzieci i dla dorosłych.

  3. Zapoznanie się z informacjami na temat bibliotek w podręczniku szkolnym.

  4. Zabawy z LearningApps. Dopasowywanie tytułów omówionych lektur z ich autorem.

https://learningapps.org/watch?v=pg3ncaecj20

  1. Zapoznanie się z Minibibliotekami i Bibliobusami – nowymi formami pożyczania książek.

  2. Wykonanie zadań matematycznych w ćwiczeniach dotyczących statystych w wypożyczaniu książek w szkolnej bibliotece.

  3. Praca z programem Eduelo:

https://www.eduelo.pl/quizy/poziom-iii/matematyka/zadania-tekstowe/rozwiazywanie-zadan-porownywanie-roznicowe-i-ilorazowe/

  1. Poznanie „książkowych zawodów” np. skryba, zecer, introligator, bibliotekarz, antykwariusz, drukarz, pisarz…itd.

Iza Stańdo








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz