środa, 3 czerwca 2020

Alina i Balladyna – podobne czy zupełnie inne?

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie 8 z wykorzystaniem TIK


Temat: Alina i Balladyna – podobne czy zupełnie inne?


Cel: uczeń potrafi scharakteryzować główne bohaterki dramatu „Balladyna” oraz wskazać podobieństwa i różnice między nimi.

Uczeń umie ocenić postawę obu sióstr.

Uczeń umie wykorzystać narzędzia informacyjno- komunikacyjne do charakterystyki bohaterek


Metody pracy: ćwiczenia praktyczne, praca z tekstem, praca w grupach


Środki dydaktyczne: tekst lektury, sprzęt multimedialny, komputery, projektor, arkusze papieru, markery;


Przebieg lekcji:

1. Nauczyciel podaje temat lekcji oraz na platformie Wordwall przeprowadza krótki test ze znajomości lektury.


2. Uczniowie zostają podzieleni na grupy, każda grupa otrzymuje duży arkusz papieru i wykonuje polecenia:


GRUPA 1: zbierzcie podstawowe informacje na temat głównych bohaterek dramatu (wiek, pochodzenie, sytuacja rodzinna, materialna)


GRUPA 2: zbierzcie informacje na temat wyglądu zewnętrznego sióstr


GRUPA 3: Zbierzcie informacje na temat cech charakteru sióstr, zacytujcie odpowiednie fragmenty


3. Uczniowie prezentują efekty pracy na forum klasy i w programie Glogster tworzą plakaty o wybranej bohaterce, umieszczając informacje zgromadzone przez trzy grupy.


4. Jako podsumowanie lekcji uczniowie korzystają z aplikacji Answergarden i starają się ocenić bohaterki oraz wpisać swoje komentarze.



Dorota Montwiłło





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz