Temat: Alina i Balladyna – podobne czy zupełnie inne?
Cel: uczeń potrafi scharakteryzować główne bohaterki dramatu „Balladyna” oraz wskazać podobieństwa i różnice między nimi.
Uczeń umie ocenić postawę obu sióstr.
Uczeń umie wykorzystać narzędzia informacyjno- komunikacyjne do charakterystyki bohaterek
Metody pracy: ćwiczenia praktyczne, praca z tekstem, praca w grupach
Środki dydaktyczne: tekst lektury, sprzęt multimedialny, komputery, projektor, arkusze papieru, markery;
Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel podaje temat lekcji oraz na platformie Wordwall przeprowadza krótki test ze znajomości lektury.
2. Uczniowie zostają podzieleni na grupy, każda grupa otrzymuje duży arkusz papieru i wykonuje polecenia:
GRUPA 1: zbierzcie podstawowe informacje na temat głównych bohaterek dramatu (wiek, pochodzenie, sytuacja rodzinna, materialna)
GRUPA 2: zbierzcie informacje na temat wyglądu zewnętrznego sióstr
GRUPA 3: Zbierzcie informacje na temat cech charakteru sióstr, zacytujcie odpowiednie fragmenty
3. Uczniowie prezentują efekty pracy na forum klasy i w programie Glogster tworzą plakaty o wybranej bohaterce, umieszczając informacje zgromadzone przez trzy grupy.
4. Jako podsumowanie lekcji uczniowie korzystają z aplikacji Answergarden i starają się ocenić bohaterki oraz wpisać swoje komentarze.
Dorota Montwiłło
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz