Cele główne: -Rozwijanie percepcji słuchowej przez wykorzystanie zmysłu słuchu. Rozładowywanie napięć, relaksacja
Cele
operacyjne:
-usprawnianie funkcji słuchowych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania
poszczególnych dźwięków najbliższego otoczenia
- wdrażanie do stosowania technik relaksacyjnych.
-wspieranie naturalnego rozwoju.
Metody
pracy:
-wspierająca
-korygujące
-aktywizujące
-metoda Denisona
-muzykoterapia
Formy
pracy: indywidulana i grupowa.
Środki dydaktyczne. Butelka z wodą, klucze, gazeta,
program mTalent "Percepcja słuchowa", odtwarzacz muzyki, blok rysunkowy, kredki.
Przebieg
zajęć.
1. Przywitanie się z dziećmi po imieniu.
2. Podanie celów zajęć.
3. Gimnastyka metodą Dennisona. Ruchy naprzemienne: kolanem dotknij łokcia lub dłoni przeciwnej ręki, zabawę powtarzamy.
4. Ćwiczenia właściwe.
- Nauczyciel siada za plecami uczniów i przy pomocy zebranych przedmiotów z najbliższego otoczenia wydaje różne dźwięki, zadaniem uczniów jest rozpoznać jaki dźwięk słyszą. W wersji trudniejszej można najpierw wszystkie dźwięki zaprezentować a dzieci muszą zapamiętać również kolejność wykonywanych dźwięków.
- Potrząsanie butelki z wodą
- Gniecenie gazety.
- Potrząsanie pękiem kluczy
- Stukanie o podłogę itp.
5. 5. Praca
z programem mTalent „Percepcja słuchowa”.
·
Zapoznanie dzieci z dźwiękami słyszanymi w
najbliższym otoczeniu i w domu.
·
Łączenie w pary dźwięku i przedmiotu,
który je wydaje.
·
Dopasowywanie dźwięku do pomieszczenia w
jakim ten dźwięk można usłyszeć.
·
Łączenie w pary takich samych dźwięków.
6. 6. Ćwiczenia
relaksujące na zakończenie
Nauczyciel zaprasza i
dzieci na dywan. Dzieci mogą wygodnie usiąść. Nauczyciel włącza muzykę
relaksującą dzieci chwilę słuchają nikt w tym czasie nic nie mówi. Po kilku
minutach dzieci wracają do stolików, gdzie ich zadaniem jest namalować to co
według nich przekazuje nam usłyszana melodia. W trakcie malowania wciąż słychać
muzykę.
7. 7. Pożegnanie.
Agnieszka Grzeszyk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz