Temat zajęć: Usprawnianie funkcji słuchowych i wzrokowych z wykorzystaniem TIK. Zwierzęta leśne i w zoo.
Opracowanie: Agnieszka Grzeszyk
Cele ogólne:
·
Rozwój
koordynacji ruchowej i integracji sensorycznej.
·
Rozwój
percepcji słuchowej i umiejętności dźwiękonaśladowczych.
·
Rozwój
percepcji wzrokowej.
·
Wzmacnianie
umiejętności współpracy w grupie.
Cele operacyjne:
·
Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
·
Kształtowanie i usprawnianie orientacji w
przestrzeni i schemacie własnego ciała.
·
Doskonalenie analizy wzrokowej.
·
Doskonalenie uwagi i skupienia.
·
Rozpoznawanie i umiejętność dopasowywania
dźwięków jakie wydają zwierzęta.
Metody
pracy: korygująca,
wspierająca aktywizująca,
praktyczna, audiowizualna, naśladowcza, zespołowa, metoda Dennison.
Formy pracy:
indywidualna, grupowa.
Środki dydaktyczne:
Rozkładana mata do zabawy przejdź drogę po śladach. Drewniane tory leniwej
ósemki, długopisy 3D, karty pracy, obrazki zwierząt i napisów z dźwiękami,
aktywna tablica, program mtalent.
2. Podanie
celów lekcji.
3. Ćwiczenia
wstępne metodą Denisona. Kreślenie leniwych ósemek przy pomocy drewnianych
torów, na tablicy oraz w powietrzu.
4. Podzielenie
grupy na dwa zespoły. Po wykonaniu zadania zamiana zadań w grupach.
5. Grupa
pierwsza wykonuje ćwiczenia koordynujące półkule mózgowe. Obrazki
dłońmi przyczepiamy do ściany, drzwi, po dwie kartki obok siebie. Zadaniem dziecka
jest przyłożyć swoje ręce w odpowiednim układzie. Powtarzamy to kilka razy,
coraz szybciej. Karty pracy zał. 1.
6. Grupa
druga przy pomocy długopisów 3D wyznacza drogę w labiryncie. Karty pracy zał.
2. (Dodatkowe karty pracy zał.3 w przypadku wcześniejszego ukończenia ćwiczenia
przez dziecko).
7. Ćwiczenia
słuchowe i dźwiękonaśladowcze. Nauczyciel losowo pokazuje obrazki ze
zwierzętami lub napisami z dźwiękami wydawanymi przez te zwierzęta zał. 4.
Dzieci odgadują jakie zwierzę wydaje taki dźwięk. Same próbują naśladować
odgłosy pokazanych zwierząt.
8. Po
zapoznaniu się i rozpoznaniu wszystkich dźwięków i zwierząt, które je wydają,
zaproszenie dzieci na dywan oraz zabawa w memory dźwiękowo-obrazkowe.
9. Ćwiczenia
interaktywne z wykorzystaniem aktywnej tablicy. Percepcja słuchowa. Odgłosy
zwierząt w lesie i w zoo.
·
Rozpoznawanie dźwięków jakie wydają
zwierzęta.
·
Dopasowanie zwierzątka do dźwięku jaki
wydaje.
·
Rozpoznawanie czy słychać jedno czy więcej
zwierząt jednocześnie.
·
Gra „Kto pierwszy zbierze zapasy na zimę?”
·
Dopasowywanie dwóch takich samych
dźwięków.
10. Podsumowanie
zajęć. Rozmowa z dziećmi o tym które z ćwiczeń podobało im się najbardziej czy
były ćwiczenia sprawiające im trudność.
11. Pożegnanie.
Z ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik 1: karta pracy ze strony terapia Kulka, to tylko fragment materiałów. Całość można kupić na stronie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz