Scenariusz 1: Przetwarzanie słuchowe
Temat zajęć : Ćwiczymy ucho – rozwijanie percepcji i pamięci słuchowej
Grupa docelowa: Uczniowie klas 1–3 szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: Sala terapeutyczna/sala komputerowa z dostępem do tabletów lub komputerów
Cel główny: Rozwijanie umiejętności przetwarzania słuchowego poprzez zabawy i ćwiczenia multimedialne
Cele szczegółowe: - rozróżnianie dźwięków otoczenia i głosek, - ćwiczenie pamięci słuchowej, - rozwijanie koncentracji uwagi słuchowej, - reagowanie na polecenia dźwiękowe, - doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
Metody: metoda zabawowa, praca indywidualna, metoda słuchowa, elementy pedagogiki zabawy. środki: tablety/komputery z mTalent, słuchawki, tablica, karty obrazkowe.
Przebieg zajęć : 1. Powitanie – krótka rozmowa o roli słuchu, zabawa "Echo".
2. Rozgrzewka – rozpoznawanie odgłosów, lokalizacja dźwięku.
3. Ćwiczenia z pakietem mTalent: - rozpoznawanie dźwięków, - sekwencje dźwiękowe, - słuchowe bingo.
4. Podsumowanie – dziecko dzieli się wrażeniami, zabawa „Zgadnij dźwięk”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz