Scenariusz lekcji nr. 1
Przedmiot: Edukacja wczesnoszkolna.
Czas trwania lekcji: 30 min.
Temat lekcji on-line: Co to jest „Kaczka dziennikarska”?
(Lekcja wykonana w programie komputerowym Gennially, czyli zajęcia w całości przeprowadzone z wykorzystaniem TIK)Cel ogólny:
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w przeprowadzeniu lekcji.
Poznanie związku frazeologicznego „Kaczka dziennikarska”.
Cele operacyjne:
Uczeń:
słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, rówieśników na lekcji on-line,
wykonuje zadania według usłyszanej lub przeczytanej instrukcji,
czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos tekst,
omawia treść przeczytanego tekstu,
wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją,
ilustruje sceny i sytuacje inspirowane wyobraźnią,
posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania.
Metody i formy pracy:
Podająca- z wykorzystaniem TIK, pogadanka, praca z tekstem,
Aktywizująca – zabawy muzyczne, zagadki, prace plastyczne,
Forma - indywidualna i zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
Komputer, multimedialny program komputerowy,
Przebieg zajęć:
https://view.genial.ly/5ec15b14aa5f0f0d3b0070d6/dossier-kaczka-dziennikarska-3i
Wprowadzenie do tematu lekcji on-line poprzez wspólne zastanawianie się nad odpowiedzią na pytanie „Co to jest kaczka dziennikarska?
Czytanie tekstu dotyczącego powstania związku frazeologicznego „Kaczka dziennikarska”.
Wykonanie kart pracy.
Szukanie w tekście „Kaczek dziennikarskich” – zabawa.
Malowanie dowolną techniką „Kaczek dziennikarskich” według własnego pomysłu ucznia.
Zabawa ruchowa przy muzyce. Samodzielne wykonanie tańca przy piosence „Kaczuszki”.
Iza Stańdo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz